Anasayfa / Haberler / BOZKURT, EĞİTİM SİSTEMİNİ DEĞERLENDİRDİ

BOZKURT, EĞİTİM SİSTEMİNİ DEĞERLENDİRDİ

Ekonomik, Siyasal ve Stratejik Araştırmalar Merkezi – TESAM Başkanı Sayın Muhammet İlyas BOZKURT, Türkiye Öğretmenler Derneği’nin Öğretmenler Günü münasebetiyle düzenlemiş olduğu yemekli toplantıya davetli olarak katıldı. Başkan Bozkurt toplantıda Türkiye’nin Eğitim Sisteminin mevcut durumu ile ilgili analizlerini paylaştı ve TESAM’ın 2007 yılında hazırlayıp Milli Eğitim Bakanlığına sunduğu Eğitim Raporundaki sisteme ilişkin önerilerini eğitimcilere geniş bir sunumla aktardı.

Toplantıda ilk olarak öğretmenlerin önemine değinen İlyas Bozkurt, “Öğretmenler, bir neslin inşasında görev alan gizli kahramanlardır. Çünkü öğretmen görevini iyi de yapsa kötü de yapsa bunun mükâfatı yıllar içerisinde döndüğü için onlar gizli kahraman olarak kalırlar. Mesela siyasetçiler eğitime yatırım yapmayı sevmez çünkü yol yaparsanız size bu oy olarak 3 yılda döner fakat eğitime yapılan yatırımlar en erken 15 yılda size geri döner” dedi.

TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN DURUMU
TESAM tarafından 2007 yılında hazırlanan Eğitim Raporu’ndan bahseden Bozkurt, “Hazırlanan raporda dünyanın gelişmiş ülkelerinde eğitim sistemi nasıl ve bizde bu nasıl uygulanıyor bunu inceledik” diye konuştu. Türkiye’de eğitimin bir takım sorunlarının bulunduğunu bunların bir kısmının zamanla düzeldiğini ifade eden Başkan Bozkurt ancak sistemle ilgili ciddi bir sorun olduğunu verilerle ortaya koydu.
Öğretim seviyesini göstermesi bakımından okuduğunu anlama yani okuryazarlık ile matematik seviyelerinin hayati derecede önemli olduğunu vurgulayan Başkan Bozkurt, “Gençlerimiz genelde ana dilinde olmasına rağmen okuduklarını anlamıyorlar ve matematik çözemiyorlar. Yani bizim eğitim sistemimizin ürünü kötü” dedi.

Eğitim Sistemi ile ilgili verileri öğrenci kalitesi, öğretmen kalitesi ve okul araç ve gereç kalitesi olmak üzere 3 başlıkta analiz eden Başkan BOKZURT, Türkiye’nin öğretmen sayıları, okul, araç-gereç kalitesi gibi konularda son 10 yılda önemli yatırımlar yaptığını ancak buna rağmen bu durumun öğrencinin öğretim seviyesini artırma konusunda yetersiz kaldığını ifade etti. Muhammet İlyas BOZKURT, bu noktada sorunun öğretmen kalitesi, okul ve derslik imkânları veya eğitim araç gereçlerinde olmadığını sorunların yıllardır yazboz tahtasına dönen eğitim sisteminden kaynaklandığının altını çizdi.

Bozkurt: “TÜRKİYE ACİLEN ‘OTUZA YETMİŞ’ SİSTEMİNE GEÇMELİ”
TESAM’ın sistemle ilgili çözüm önerisi olarak mesleki eğitime ağırlık veren “otuza yetmiş” sistemine (elemasyon sistemi) değinen Bozkurt, bu sistemin Avrupa’da sanayi inkılabının gerçekleşmesinde etkili olan ve birçok Avrupa ülkesinde başarıyla uygulanan bir sistem olduğuna dikkat çekti.

Türkiye’nin kalkınması için Eğitim Sisteminin son derece önemli olduğunu belirten Bozkurt, “Türkiye aslında Bosna Hersek’tir, Makedonya’dır, Özbekistan’dır, Somali’dir, Tunus’tur. Dolayısıyla Anadolu son kaledir, bu kale düşerse tüm İslam dünyası, tüm Türk dünyası düşer. Bu ülke yükselirse tüm Orta Asya ve Orta Doğu yükselir” ifadelerini kullandı.

Son olarak önerdikleri sistemle ilgili detayları eğitimcilere aktaran TESAM başkanı Muhammet İlyas BOZKURT Türkiye’nin süratle otuza yetmiş(elemasyon) sistemine geçmesi gerektiğini vurguladı.

tr_TR